Rowery Pashley są dostępne w różnych rozmiarach ramy. Rozmiar ramy (1) to odległość między środkiem suportu roweru (miejscem, z którego wychodzą ramiona pedałów) a górną częścią rury podsiodłowej ramy (miejscem, w którym wspornik siodełka wchodzi do ramy).

DTT (2) oznacza „double top-tube”, czyli podwójną górną rurę, która została dodana do konstrukcji ramy.

Wysokość przekroku (3) to odległość od podłoża do górnej części górnej rury ramy.

 

Rozmiary ram

Rozmiary ram są oznaczone pogrubioną czcionką w poniższych tabelach, a następnie odpowiadający im zakres długości nogi. Długość nogi powinna być mierzona od podeszwy stopy do wewnętrznej górnej części uda (w calach) – należy pamiętać, że jest to inny pomiar niż wewnętrzna długość nogawki spodni.

Jeśli Twoja długość nogi znajduje się pomiędzy dwoma rozmiarami ramy i nie jesteś pewien, który rozmiar będzie dla Ciebie najlepszy, zadzwoń do nas pod numer +48 888 949 949 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 9-17) lub napisz e-mail: tomek@wygodnyrower.pl, a z przyjemnością udzielimy Ci porady.

Rozmiary ramwytłuszczone, obok nich podany jest zakres długości wewnętrznej nogi:

Rozmiar ramy:17,5″18″19″20″22″
Princess, Britannia, Poppy27,5-31,5″30-34″32-36″
Aurora27-31″30-34″33-37″
Penny28-34″

Rozmiar ramy:19″20″20.5″21.5″22.5″23″24.5″
Roadster30-34.5″32-36.5″34-38.5″
Speed 529-33.5″31-35.5″33-37.5″
Guv’nor, Briton & Kingsman27-31″29-33.5″31-35.5″33-37.5″
Countryman27-32″28.5-33.5″30-35″31.5-36.5″
Parabike & Tuberider28-34″

Rozmiar ramy:SML
Pashley-Morgan & Prospero28 – 34″30 – 36″32 – 38″

Rozmiar ramy:48 cm50 cm53 cm56 cm59 cm
Pathfinder29 – 32″30.5 – 33″31.5 – 34″32.5 – 35″
Roadfinder28 – 31″29 – 32″30.5 – 33″31.5 – 34″32.5 – 35″

Rozmiar ramy:15″17″
Picador25.5 – 32.5″27.5 – 35.5″
Tri-125.5 – 32.5″27.5 – 35.5″

Wysokości przekroku

Poniżej przedstawiono rozmiary ram oraz odpowiadające im wysokości przekroku dla naszych rowerów z ramą diamentową. Pamiętaj, że modele Guv’nor, Briton, Roadster i Speed 5 są zaprojektowane w tradycyjnym stylu, z wyższą niż przeciętna górną rurą („przekrokiem”) oraz suportem. Jeśli długość Twojej nogi znajduje się w dolnym zakresie danego rozmiaru ramy dla tych rowerów, może być konieczne podparcie się na palcach podczas zatrzymywania się na rowerze.

19″20″20.5″21.5″22.5″23″24.5″
Roadster31.5″33.5″35.5″ DTT
Speed 531.5″33.5″35.5″ DTT
Guv’nor, Briton & Kingsman29.5″31.5″33.5″35.5″ DTT
Countryman30″31″32″33″
Parabike & Tuberider30.5″

SML
Pashley-Morgan30″31.5″33″

48cm50cm53cm56cm59cm
Pathfinder30″31″32″33″
Roadfinder29″29.5″31″32″33″

 

Siodełko i pozycja kierownicy

Wszystkie modele mają łatwą regulację wysokości siodełka, z możliwością przesunięcia w przód i w tył oraz regulacją kąta, aby precyzyjnie dostosować pozycję do jazdy. Siodełko powinno być ustawione poziomo lub lekko pochylone w dół, a wysokość powinna być taka, aby przy pedale w najniższym położeniu i ułożeniu śródstopia na pedale (w zwykłych butach), noga była delikatnie ugięta. Gdy umieścisz piętę na pedale, noga powinna być wyprostowana.

W modelach z ramą z niskim przekrokiem (np. Princess) powinna istnieć możliwość „postawienia stopy na ziemi” podczas zatrzymywania się. Natomiast w większości modeli z ramą wymagającą przekładania nogi przez ramę (np. Roadster) zazwyczaj trzeba oprzeć się na palcach lub zsunąć z siodełka podczas zatrzymywania się.

Kierownicę w rowerze można podnosić i opuszczać, a także regulować jej kąt, aby znaleźć najwygodniejszą pozycję do jazdy. Jeśli potrzebny jest krótszy zasięg, mostek kierownicy można odwrócić, co pozwala przybliżyć kierownicę bliżej do rowerzysty.

 

Ładowność

Ze względu na różnice w stylach jazdy, określone przez producenta limity wagi rowerów są subiektywne. Znajdziesz je w poniższej tabeli:

RowerMaksymalna ładowność
(rowerzysta+bagaż) w kilogramach
Princess/Britannia/Poppy110 kg
Roadster120 kg
Guv’nor/Speed 5/Briton/Kingsman120 kg
Penny110 kg
Parabike/Tube Rider120 kg
Aurora/Countryman120 kg
Pathfinder/Roadfinder120 kg
Pashley-Morgan120 kg
TrójkołowceMaksymalna ładowność
(rowerzysta+bagaż) w  kilogramach
Picador110kg + 25kg bagażu
Tri 1110kg + 25kg bagażu

Rowery Pashley są konstruowane zgodnie z bardzo wysokimi standardami, są wyjątkowo wytrzymałe i poddawane rygorystycznym testom wytrzymałościowym. Ważne jest, aby mieć świadomość, że ciężcy użytkownicy i ci, którzy często wożą ciężkie ładunki, będą bardziej obciążać rower i jego elementy; użytkownicy ci powinni szczególnie dbać o to, by ich rower był serwisowany w regularnych odstępach czasu.

Każdy rower – niezależnie od przewożonego ładunku – powinien być regularnie sprawdzany i serwisowany.